Relationship between social changes, technology and Higher Education
References
Aponte-Hernandez, E. (2008). Desigualdad, Inclusión y Equidad en la Educación Superior en America Latina y el Caribe: Tendencias y escenario alternativo en el horizonte 2021. En A. L. Gazzola, & A. Didriksson (Edits.), Tendencias de la Educación Superior en América Latina y el Caribe (págs. 113-154). Bogotá, Colombia: Panamericana Formas e Impresos, S.A. Obtenido de http://flacso.redelivre.org.br/files/2012/08/753.pdf
Blazquez Graff, N., & Flores, J . (Edits.). (2005). Ciencia, tecnología y género en Iberoamérica. México: UNAM/Plaza y Valdés Editores/UNIFEM.
Brunner, J . J . (2000). Educación: Escenarios de Futuro. Nuevas Tecnologías y Sociedad de la Información. Fundación Chile. Santiago de Chile: PREAL. Obtenido de https://educacion.udd.cl/files/2017/03/MS_Brunner-Educacion_escenarios_de_futuro-Nuevas_tecnologias_y_la_soc_info-1.pdf
Camejo, M. (2015). Una introducción a la epistemología y sus principales corrientes. En A. Díaz Genis, & M. Camejo (Edits.), Epistemología y educación. Articulaciones y convergencias. (págs. 17-43). Montevideo, Uruguay: Unidad Académica del Espacio Interdisciplinario. Obtenido de https://www.colibri.udelar.edu.uy/jspui/bitstream/20.500.12008/7586/1/epistemología_y_educación.pdf
Rasner, J . , Noel Lapoujade, M., María Fernández, A., Melogno, P., Santos, L., Molinari de Rennie, C. , . . . López-Echagûe, C. (2015). Epistemología y educación. Articulaciones y convergencias. (A. Diaz Genis, & M. Camejo, Edits.) Montevideo, Uruguay: Unidad Académica del Espacio Interdisciplinario. Obtenido de https://www.colibri.udelar.edu.uy/jspui/bitstream/20.500.12008/7586/1/epistemología_y_educación.pdf
Echeverría, J. (1999). Los Señores del Aire: Telépolis y el Tercer Entorno. Barcelona, España: Destino.
Giddens, A. (1984). La constitución de la sociedad: Bases para la teoría de la estructuración. España: Amorrortu Editores.
Morrow, R. A. , & Torres, C. A. (2002). Las Teorías de la Reproducción Social y Cultural: Manual Crítico. Madrid, España: Popular. Of icina Internacional de Educación de la UNESCO. (2008). La educación inclusiva: el camino hacía el futuro. Conferencia Internacional de Educación, (pág. 22). Ginebra. Obtenido de http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/General_Presentation-48CIE-4__Spanish_.pdf
Reichenbach, H. (1938). Experience and Prediction: An Analysis of the Foundations and the Structure of Knowledge. Chicago, USA: University of Chicago Press. doi:10.2307/2180454
Rodrigues Dias, M. A. (2016). Enseñanza superior como bien público: perspectivas para el centenario de la Declaración de Córdoba. Brasil. Obtenido de http://grupomontevideo.org/sitio/wp-content/uploads/2017/08/Marco-Antonio-Rodrigues-Dias_ES-como-bien-público.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Universidad Columbia del Paraguay
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The Editorial Committee of the Journal reserves the right to introduce formal modifications necessary to adapt the text to the publication standards, for this reason, the digital version of the article presented must be modifiable.
Once published, the printing and reproduction rights belong to the Publisher. It is optional for the Editor to allow the reproduction of the article. In this way, it works with the Creative Commons 4.0 license, which deals with non-commercial recognition, share alike.